czwartek, 3 marca 2011

Zabytkowe nagrobki na cmentarzu w Turzy * Historical gravestones in the cemetery in Turza

Dziś nadal pozostajemy w Turzy. Jest to jedna ze starszych wsi na Pogórzu Ciężkowickim. Pierwsza wzmianka o niej pojawiła się już w 1288 roku. O drewnianym kościele w Turzy wspominał Jan Długosz. Obecny kościół p.w. św. Katarzyny zbudowano w latach 1912 -1916. Na cmentarzu znajdującym się niedaleko centrum wsi wciąż można zobaczyć ciekawe, dziewiętnastowieczne nagrobki.
Today we still remain in Turza, one of the older villages in Pogórze Ciężkowickie (The Ciężkowice Piedmont).First information in documents about the village is from the year 1288. In the 15th century there was a wooden church in Turza. The new church was built in the years 1912 - 1916. In the cemetery near the village centre there are interesting old gravestones from the 19th century.








2 komentarze:

  1. History written on tombstones.
    Costas

    OdpowiedzUsuń
  2. to w jakim kraju mieszkasz? no wiem w Gorlicach;-) ja już zapomniałam o śniegu, u nas wiosna!
    ...........
    fotki super jak zwykle

    OdpowiedzUsuń